4x4

Zet 4×4 onder je Transit

Van je camper een 4×4 maken heeft zo zijn voordelen. Niet alleen als je richting IJsland gaat of zo. Zelfs op het natte gras van de camping of het rulle zand van het strand kan het je redden. Duur? Hoeft niet.

4×4 heeft zijn prijskaartje

Natuurlijk hoef je je er niet voor te schamen als de behulpzame redder in nood met tractor je vlot heeft getrokken. Vastrijden is nou eenmaal snel een feit. Heeft vaak te maken met voorwielaandrijving in combinatie met veel gewicht op de achteras. Sommige camperaars hebben daarom van rubbermatten tot zakken kiezel mee om in geval van nood los te komen. Er is een andere oplossing. Je kunt ervoor kiezen om met een camper met vierwielaandrijving op pad te gaan. Duur? Ja, behoorlijk. De Sprinter van Mercedes bijvoorbeeld is in de 4×4 versie ruim 10.000 euro duurder. Voordeel is dat je er bij elke Mercedes-dealer mee terecht kunt. Neem je een door Dangel omgebouwde Ducato met 4×4 aandrijving heb je een probleem als er iets stuk gaat. Dan moet je met je camper of je defecte onderdeel naar Dangel, in de Franse Elzas dus.

4x4

Nee, dan de Transit. Laat hem door de jongens van Extrem Fahrzeuge onderhanden nemen en je hebt wat. Voor zo’n 4600 euro zetten ze hem 4 tot 14 centimeter hoger. Het comfort blijft hoog, je laadvermogen kan eventueel omhoog. Ze geven ook nog eens 12 jaar garantie. Wil je het helemaal mooi dan ook even een andere cabine uitzoeken. Al heb je het dan ook over een ander prijskaartje.


Geplaatst

in

door

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *