Cargo-Camper

Cargo-Camper: bus én camper

De firma Autocom GmbH uit Salzburg bouwt losse kampeermodules. Zo kun je je (bestel)bus eenvoudig ombouwen tot camper. Geen buscamper maar een bus én een camper. Voor het eerst te zien op de CMT beurs in Stuttgart.

Gebruikte of nieuwe bus

Je kunt er een gebruikte of een nieuwe bestelbus voor gebruiken. Er zijn een aantal losse kampeermodules die heel makkelijk in de bus gezet kunnen worden. Net zo gemakkelijk kunnen ze er ook weer uit. Allereerst komt er een houten wand met gaten tegen de zijwanden van de bus. Daaraan kan vervolgens alles wat je wilt vastgezet worden. Niet alleen de kampeermodules, maar ook bijvoorbeeld opbergrekken, kasten een werkbank of spanriemen om de lading mee vast te zetten. Voor een bedrag van zo’n 10.000 euro maak je van elke bestelbus op deze manier een volwaardige camper. Compleet met luifel en isolatie. Extra’s als verlichting, tussenwanden en bekleding voor de zijwanden kun je bij de fabrikant ook meteen mee bestellen.

Cargo-Camper zijwanden

Vijf losse kampeermodules

  1. Bed/woonmodule. Een enkel of tweepersoonsbed dat heel eenvoudig tot een zithoek kan worden omgebouwd.
  2. Keukenmodule met koelkast.
  3. Kastenwand. Voorzien van koelkast en/of verwarming.
  4. Toilet. Cassettetoilet met opbergwand.
  5. Sanitair. Wastafel, douche en spiegelkast.
Cargo-Camper

Op de CMT beurs is als basis voor de Cargo-Camper ombouw een MAN TGE te zien. Deze voegt een hefdak en vierwielaandrijving toe. Daarbij een dikke uitrusting met veel extra’s. Er hangt een prijskaartje aan van 79.900 euro, dat is zonder onze bpm. Je hebt dan vijf zit- en vier slaapplaatsen. Haal je de modules er weer uit heb je een ruime bestelbus. Op de beurs staat ook de nieuwe Mercedes Sprinter in korte uitvoering, de L1/H2. Hij heeft af fabriek een verhoogd dak en dus sta-hoogte. De Cargo-Camper City Sprinter is slechts 5,26 meter lang. Hij is er voor 49.900 euro exclusief bpm.

Cargo-Camper

Cargo-Camper is in Stuttgart te vinden in de foyer bij ingang oost, stand 20.



Geplaatst

in

door

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *